dilluns, 8 d’octubre del 2007

De males llets...

Iberia se'n fot de nosaltres

Després d'un cap de setmana amb força activitat amunt i avall, encara amb el rerefons de les adjudicacions que ha fet AENA per a l'Aeroport del Prat, m'acabo d'assabentar d'una cosa que m'ha tornat a fer bullir la sang.

En arribar a la feina la meva companya ha obert un mail de propaganda d'Ibèria. S'ha sorprès ella també quan ha llegit les tres paraules impossibles IBERIA, CATALUNYA, INTERCONTINENTAL, i encara més quan posava 175 vuelos a Estados Unidos, Sudamérica y África cada semana. Durant uns segons ens hem quedat sense reaccionar... però la resposta ha estat clara: IMPOSSIBLE... MENTIDERS.

L'anunci, amb bones paraules, ens venia a dir als catalans que des de Barcelona sí que podíem volar a qualsevol lloc del món amb Iberia, però que ens fotessim i passessim primer per Madrid, que la T4 de Madrid ha costat molts diners i s'ha d'amortitzar. L'anunci m'ha indignat, perquè se'n fot de nosaltres, de les aspiracions de la societat civil catalana, de les més de 112.000 signatures a favor de tenir un aeroport intercontinental que té la campanya de l'ACP ( http://www.aeroportintercontinental.cat ), de tots els catalans que en algun moment o altre no ens volem sentir provincians i tenir un aeroport com Déu mana.

No hi ha cap organisme que reguli aquest tipus de publicitat? És denunciable?

En tot cas éstà clar que les tres paraules són incompatibles: si IBERIA fa vols INTERCONTINENTALS, és que no està a CATALUNYA, si IBERIA està a CATALUNYA, no hi haurà vols INTERCONTINENTALS. Llavors, SI VOLEM TEBIR VOLS INTERCONTINENTALS NOMÉS ENS QUEDA FER FORA IBERIA DE CATALUNYA.

Bé, només hi ha una petita qüestió a favor: amb cada putada d'aquestes, és més fàcil convèncer els nouvinguts perquè votin a partits que estiguin a favor de la independència. La majoria rabien i no entenen perquè per volar a qualsevol dels seus països han de fer-ho via Madrid-Barajas.


Pamfletaires a la Fira de Barcelona

Dissabte al matí vaig anat a la Fira SONIMAG FOTO que s'ha fet aquesta setmana a Barcelona. La Fira força bé, com sempre. Es veu que d'això sí que en sabem... fins que s'ho emportin a Madrid.

Llàstima que només entrar en cadascun dels salons d'exposició em van venir corrents dues o tres noies a oferir-me un diari gratuït... va ser qüestió de mil·lèssimes de segon... els nanos s'hi van llançar a sobre, jo vaig allargar la mà per agafar el que m'oferien i llavors... vaig poder veure la capçalera: "El IMMUNDO". NO, gràcies! Nens, no ho agafeu! vaig tenir temps de dir, abans de que els nens posessin en perill la seva innocència.

No em sembla correcte un diari que incita l'odi contra Catalunya i els catalans sigui repartit gratuïtament en espais públics, i menys encara a la Fira de Barcelona, on ens visiten milers de professionals estrangers. Sí, ja ho sé, se suposa que són persones inteligents i podran comparar les mentides amb la realitat, però el risc hi és: sempre hi ha l'idiota que els fa cas.

Se suposa que aquesta gent han de tenir un permís per accedir a la Fira i poder-hi repartir la propaganda. Qui concedeix aquests permisos? No haurien de tenir alguna mena de control?